listopada 12, 2020

Kubeczek menstruacyjny - zalety i wady (porównanie dwóch, które mam)

Kubeczek menstruacyjny Masmi i Selenacup

Temat kubeczka menstruacyjnego jest trudnym tematem. Nie każdy chce czytać o okresie, miesiączce, no ale nie będę poruszać tutaj kwestii technicznych okresu, tylko samego produktu. Uważam, że jest to produkt, który powinna poznać każda kobieta i chcę Was zachęcić do sięgnięcia po kubeczek menstruacyjny. Dla mnie to coś wspaniałego i dziś opowiem Wam dlaczego, zapraszam! 

 

SelenaCup - kubeczek menstruacyjny z medycznego silikonu

Kubeczek menstruacyjny Masmi i Selenacup

Opis
Selenacup to elastyczny kubeczek menstruacyjny wykonany z wysokiej jakości silikonu medycznego. Jest wygodną, bezpieczną, zdrową i przyjazną dla środowiska alternatywą dla tamponów czy podpasek.
Zapewnia dyskretną i komfortową ochronę w czasie menstruacji - maksymalnie 8 godzin bez wymiany. Jeden kubeczek menstruacyjny może Ci służyć nawet przez kilka lat. 
 
Cena: 69,99 zł

Kubeczek menstruacyjny Masmi i Selenacup
 

Masmi - kubeczek menstruacyjny z medycznego silikonu

 
Kubeczek menstruacyjny Masmi i Selenacup
Opis
Kubeczek menstruacyjny rozmiar L : Odpowiedni dla kobiet powyżej 25 roku życia lub dla kobiet, które rodziły siłami natury.

Kubeczek menstruacyjny to naturalna alternatywa dla tamponów i podpasek.

  • wykonany z bezpiecznego, hipoalergicznego medycznego tworzywa (Medical Grade TPE),
  • ekologiczna alternatywa dla tradycyjnych nieorganicznych tamponów i podpasek,
  • ekonomiczna alternatywa dla dostępnych na rynku artykułów higienicznych dla kobiet,
  • trwały produkt wielokrotnego użycia (nawet do 10 lat),
  • brak zapachu krwi menstruacyjnej,
  • niewidoczna ochrona w czasie codziennych aktywności,
  • zapewnia komfort używania – niewyczuwalny podczas noszenia,
  • ochrona do 12 godzin bez konieczności opróżniania kubeczka,
  • obniżone ryzyko grzybiczego zapalenia pochwy,
  • odpowiedni do recyklingu,
  • wolny od silikonu, lateksu, BPA i ftalanów
Cena: od 35 zł

 
Kubeczek menstruacyjny Masmi i Selenacup 

OD KIEDY UŻYWAM . ZALETY . WADY

Kubeczka menstruacyjnego używam od dwóch lat. Początki były trudne, ale powiem Wam, że warto! Na początku bałam się i nie wiedziałam kompletnie jak używać, ale jest instrukcja i wszystko poszło sprawnie. Przed zakupem pooglądałam trochę filmików w necie, poczytałam blogi (głównie Bogusia - link do instagrama oraz Karolina link do bloga piekniejszastrona.pl sprawiły, że zdecydowałam się na zakup) i wiedziałam, że muszę spróbować.

Cena SelenaCup może być wadą, jest dość wysoka - ok. 70 zł, ale uważam że jest adekwatna do jakości. Jest to wydatek jednorazowy, a mamy produkt na kilka lat.  Masmi jest tańszy, bo można kupić go od 35 zł.  Ale na końcu podsumuję, dlaczego wybrałabym ponownie Selenacup, mimo wyższej ceny.

Uważam, że właśnie kupując kubeczek oszczędzamy. Nie kupuję prawie w ogóle podpasek (sporadycznie się przydają awaryjnie, zwłaszcza na początku nauki z kubeczkiem), a tamponów już w ogóle nie używam, tylko sięgam po wkładki.

Kubeczek menstruacyjny Masmi i Selenacup

Kubeczek menstruacyjny Masmi i Selenacup

Poza tym używanie kubeczka jest bardziej ekologiczne, z racji tego, że jest wielokrotnego użytku. Nie zużywam tylu podpasek ani tamponów co kiedyś, sięgam tylko po wkładki podczas najcięższych dni.

Wygoda - zakładam raz i mam spokój do 8h. Co tu dużo mówić, same dobrze wiemy jak to jest z podpaskami... Kubeczka, który jest dobrze założony w ogóle nie czuć, nic nie uwiera, nie przeszkadza ani w dzień, ani w nocy.

Powoduje, że w ogóle nie czuję że mam okres! To jest najlepsze uczucie, ponieważ nie wiem jak to działa, ale bóle menstruacyjne są mniej dokuczliwe od kiedy używam kubeczka - nie boli mnie brzuch tak jak kiedyś. Czasami zdarzy się, że muszę wziąć tabletkę, ale jest to w dużo niższym stopniu niż kiedyś.

Wiem, że są obawy, np. czy nic się nie przelewa, wylewa? Otóż używam ich od dwóch lat i jeszcze nie miałam takiej sytuacji. No chyba, że źle go założyłam (co zdarzało się na początku), ale z czasem trzeba wyczuć i nauczyć się najwygodniejszego dla siebie zakładania go (Są różne sposoby - warto zajrzeć na stronę selenacup, jest filmik z instrukcją zwijania kubeczka i znaleźć ten idealny sposób dla siebie).

Sprawdza się idealnie również w nocy, zapewnia zero przecieków!

A jeżeli musimy wyjąć w miejscu publicznym to warto mieć przy sobie butelkę z wodą, chociaż ja miałam takie sytuacje może kilka razy? Samo to, że kubeczek można nosić do 8h sprawia, że jest to dużo bardziej wygodne niż standardowe rozwiązanie. Można skorzystać z toalety w miejscu publicznym, a w dogodnym momencie później opróżnić kubeczek.

Kubeczki występują w trzech rozmiarach - każdy może wybrać pod siebie (Selenacup ma inne wytyczne co do rozmiarów niż Masmi), ja ze względu na to, że rodziłam i mam 178 cm wzrostu wybrałam rozmiar L obu i sprawdzają się u mnie idealnie. Każdy ma inną pojemność, więc weźcie to pod uwagę :)

Według mnie kubeczek jako produkt spełniający swoją funkcję nie ma żadnych wad. Wadą może być jedynie trudność przy wyjmowaniu kubeczka Masmi.

Kubeczek menstruacyjny Masmi i Selenacup

 
W opakowaniu Selenacup znajduje się też woreczek materiałowy, w którym przechowujemy umyty i wyparzony kubeczek (przed ponownym użyciem znów wyparzam), do tej czynności jest też dołączony specjalny pojemniczek. 
Kupując Masmi mamy również woreczek materiałowy, ale pojemniczka do wyparzania nie ma.


Kubeczek menstruacyjny Masmi i Selenacup

Kubeczek menstruacyjny Masmi i Selenacup

Oba kubeczki sprawdzają się w swojej roli, ja jednak gdybym miała wybierać sięgnęłabym po SelenaCup. Masmi zakłada się nieco wygodniej (jest cieńszy, przez co łatwiej się składa), ale SelenaCup ma na końcu kółeczko, które sprawia, że wyjmowanie jest dużo wygodniejsze. 
Najważniejsze to opanować zakładanie i wyciąganie, a nie jest to żaden problem już dla mnie. Przy wyciąganiu trzeba odpowiednio "odessać" i tyle. Sam nie wypadnie.
 
Mam nadzieję, że choć trochę Was zachęciłam, nie jest to współpraca, ponieważ SelenaCup kupiłam sama, a Masmi otrzymałam w prezencie.
 
 
Jeżeli macie jakieś pytania to zapraszam do komentowania, chętnie odpowiem na kwestie, których mogłam zapomnieć poruszyć :)
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Cosmetics my Addiction | Beauty Blog , Blogger