listopada 25, 2018

Moja pielęgnacja włosów - Z prostych do kręconych. Czyli jak przeszłam na świadomą pielęgnację włosów kręconych

Moja pielęgnacja włosów - Z prostych do kręconych. Czyli jak przeszłam na świadomą pielęgnację włosów kręconych

Od jakiegoś czasu zaczęłam bardziej dbać o włosy (choć zawsze mi się wydawało, że dobrze o nie dbam). Z natury zawsze mi się kiedyś kręciły, ale teraz zwykle się falują. Gdy chciałam wyjść w rozpuszczonych włosach zawsze je wtedy prostowałam, bo w niewyprostowanych źle się czułam. Ale gdy zaczęłam się zagłębiać w metodę CG i świadomą pielęgnację włosów kręconych pomyślałam, że spróbuję :) Nie będę Wam dokładnie opisywać metod, tylko co ja robię i jak wygląda moja pielęgnacja. Mam nadzieję, że wpis Was zaciekawi, bo otrzymałam od Was wiele pytań o to czego używam :) Zapraszam!

Tak wyglądały moje włosy 31.08.2018



Od czego zaczęłam i dlaczego?


Zaczęłam od szukania informacji w internecie :) Zainspirowały mnie blogi Curly Madeleine oraz Shidless, a z czasem trochę grupa na Facebooku Curly Girls Polska. Tam jest kopalnia wiedzy i pomyślałam, że koniecznie muszę spróbować i zaczęłam od metody CG.
Ogólnie w metodzie CG (Curly Girl) chodzi o to, by unikać SLS, SLES itp, silikonów i alkoholu w kosmetykach, myć włosy samą odżywką/maską, nie czesać ich na sucho i wiele innych. Dokładnie o tej metodzie polecam poczytać u Curly Madeleine, bo tam jest skarbnica wiedzy na ten temat i nie tylko. 

Dlaczego przeszłam na CG? Miałam dość prostowania i niszczenia włosów, chciałam by były zdrowe i pełne blasku, a po ostatnim rozjaśnianiu nie chciałam ich jeszcze dobijać prostowaniem. Poza tym teraz z perspektywy czasu widzę, że zrobiło to dobrze moim włosom, bo nie używam już praktycznie w ogóle suszarki i prostownicy nie tknęłam od prawie 3 miesięcy (kiedy zaczęłam stosować tę metodę).

Wtedy przejrzałam wszystkie moje kosmetyki i postanowiłam kupić podstawowe produkty polecane przez większość osób (ankiety i polecenia na grupie). Kupiłam na początek maskę Kallos Color do mycia włosów, żel do układania włosów Taft oraz kilka maseczek w saszetkach Cien do nakładania przed myciem. Po kilku dniach dokupiłam maskę Bananową Garnier do mycia, ponieważ Kallos nie do końca mi odpowiadał.


Tak wyglądały moje włosy 10.09.2018


Jak myję włosy i czego używam do pielęgnacji


Przed myciem nakładam na włosy (nie zawsze, ale przynajmniej 2 razy w tygodniu) maskę. Najczęściej sięgam po maski w saszetkach Cien, ale czasami była to maska bananowa, lub Kallor Color. Po tym od razu nakładam olej i tak naprawdę mam kilka różnych, więc stosuję je zamiennie. Najczęściej jest to olej ze słodkich migdałów (Bydgoska Wytwórnia Mydła), Biolove 7 oils, olej arganowy lub serum Be The Sky Girl. Olejek Khadi stosuję na skórę głowy raz w tygodniu.
To trzymam na włosach przynajmniej pół godziny pod czepkiem i ręcznikiem, a potem zmywam. No i ważne jest to jak to zmyć - olej trzeba zemulgować maską, więc myłam włosy samą maską przez dłuższy czas, ale nie końca służyło to moim włosom i pojawił się łupież.

Moja pielęgnacja włosów - Z prostych do kręconych. Czyli jak przeszłam na świadomą pielęgnację włosów kręconychMoja pielęgnacja włosów - Z prostych do kręconych. Czyli jak przeszłam na świadomą pielęgnację włosów kręconych

Tak wyglądały moje włosy 04.10.2018


A tak już 8.11.2018. 

Podcięłam je sama trochę bardziej na równo, bo miałam z przodu dłuższe.




Sama metoda CG okazała się nie najlepsza dla skóry głowy i teraz stosuję metodę OMO (odżywka - mycie - odżywka) i widzę, że to świetnie się sprawdza. Nie dość, że łupież się nie pojawia to włosy są dłużej świeże.

Do pierwszego O używam maski bananowej Garnier lub Kallos Color, dokładnie masuję skórę głowy (ok. 5 minut) i rozprowadzam dużą ilość po całych włosach. Wtedy grzebieniem z szeroko rozstawionymi zębami delikatnie je rozczesuję. Wypada mi wtedy sporo włosów, ale się wcale mocno nie martwię, bo nie czeszę już ich na sucho i nie mają kiedy indziej mi wypadać :) Wtedy spłukuję głowę i przechodzę do mycia szamponem.
Do M używam obecnie szamponu Fitokoktajl Biały Jeleń i myję tylko skórę głowy.
Do drugiego O używam znów maski Garnier bananowej, ale nie nakładam na całą głowę, tylko tak, żeby nie dotykał skóry głowy. To najlepiej trzymać na włosach ok. 30 minut i gdy mam czas to robię (nakładam czepek i ręcznik), ale jak nie mam czasu to po prostu spłukuję.

Nie mam teraz odżywki bez spłukiwania, ale biorę po prostu odrobinę maski bananowej Garnier, rozcieram między palcami z odrobiną wody i wgniatam w ociekające wodą włosy (ważne, jest to, żeby wgniatać, wtedy już tworzą się fale). Raz w tygodniu robię też peeling skóry głowy, akurat używam Natura Siberica rokitnikowy scrub do skóry głowy (choć opakowanie ma beznadziejne). 

Moja pielęgnacja włosów - Z prostych do kręconych. Czyli jak przeszłam na świadomą pielęgnację włosów kręconych

Po myciu ważna stylizacja włosów i co to ten plopping?!


Chciałoby się, żeby po tym czasie, który poświęciłam na mycie włosy już się falowały, ale nie jest to takie proste :)
Po myciu wyciskam włosy z nadmiaru wody i wgniatam we włosy stylizator. U mnie póki co jest żel do stylizacji Taft Maxx Hold nr 8, ale mam z nim trochę relację love/hate, więc jak się skończy na pewno kupię inny na spróbowanie (może o słabszej mocy?). Tylko też nie ma zbyt dużego wyboru żeli, bo też trzeba patrzeć na skład. Ale mam w planach zrobić swój żel z siemienia lnianego. 

Moja pielęgnacja włosów - Z prostych do kręconych. Czyli jak przeszłam na świadomą pielęgnację włosów kręconych

Po co używam żelu? Jest to nieodzowny przyjaciel włosów kręconych :D Dzięki temu trzyma moje włosy w ryzach, nie puszą się (a mają do tego tendencję) i przede wszystkim podkręca skręt. Na zdjęciu wyżej widać włosy po lewej, z którymi nie robiłam nic. Puch i brak skrętu.
Nabieram solidną ilość na palce rozsmarowuje na dłoniach, głową do dołu wgniatam formując jakby loczki (zdjęcie niżej) -  które naturalnie się tworzą podczas takiego ugniatania. Czas trwania też zależy od nas i ilość jakiej użyjemy. Ja mam cienkie włosy i nie mogę użyć za dużo, bo żel poskleja mi za mocno włosy. Staram się też odgnieść trochę włosy blisko skóry głowy, żeby podbić je u nasady i żeby tam też się falowały.

Moja pielęgnacja włosów - Z prostych do kręconych. Czyli jak przeszłam na świadomą pielęgnację włosów kręconych
po lewej bawełniana koszulka, czyli Plopping. Po prawej odgniatanie żelu Taft we włosy
Co to jest plopping? Jest to sposób na wydobycie skrętu we włosach. Zdecydowanie u mnie się to sprawdza. O tej metodzie polecam poczytać też u Curly Madeleine :) Ja akurat wiążę bawełnianą koszulkę w inny sposób :)
Tak związaną koszulkę trzymam na włosach 2-3 godziny. Musi być dobrze zawiązane, żeby trzymało. Włosy myję wieczorem przed spaniem córci, a jak zaśnie to zdejmuję koszulkę i schną same - czasami idę spać jeszcze w lekko wilgotnych włosach.
A przed samym spaniem, gdy trochę podeschną biorę kilka kropel oleju arganowego, rozprowadzam na dłoniach i wgniatam we włosy.

Moja pielęgnacja włosów - Z prostych do kręconych. Czyli jak przeszłam na świadomą pielęgnację włosów kręconych


Moja pielęgnacja włosów - Z prostych do kręconych. Czyli jak przeszłam na świadomą pielęgnację włosów kręconych

Mam nadzieję, że wszystko opisałam, choć wiele pojęć jest dla mnie już oczywistych, to wiem że dla Was nie muszą być i starałam się wszystko wyjaśniać :) Ale jeżeli ciekawi Was ten temat to naprawdę polecam zajrzeć na blogi osób, które mają wiele wiedzy w tym temacie. Ja tylko pokazuję co obecnie  robię i za jakiś czas pewnie zaktualizuję, jeżeli uda mi się bardziej wydobyć skręt z włosów, bo wiem, że po tak długim czasie prostowania włosy muszą się z powrotem "nauczyć" kręcenia :)
Ja widzę, że to co robię służy moim włosom, z resztą lepiej się czuję w takich włosach. Wydaje się, że to dużo pracy przy nich, ale z czasem staje się to przyjemnością, a nie obowiązkiem :) Zwłaszcza gdy liczę, że rano będę mieć piękne loczki!

Mam nadzieję, że Was nie zanudziłam :D
Jeżeli macie jakieś pytania, to śmiało - pytajcie w komentarzach :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Cosmetics my Addiction | Beauty Blog , Blogger