grudnia 16, 2011

Nowa mieszanka OCM oraz płyn do mycia pędzli



Skończyłam wczoraj moją starą mieszankę olejów i dziś poszłam do rossmana kupiłam buteleczkę z dozownikiem i zrobię nową mieszankę z tych samych olejów, ale w innych proporcjach.
Wydaje mi się, że w poprzedniej za dużo wzięłam oleju rycynowego jak na moją twarz, bo po umyciu miałam bardzo napiętą buźkę.

Moje nowe proporcje:
  • Olej z orzechów włoskich 80% 
  • Olej rycynowy 10%
  • Oliwa z oliwek 10%  

 Przed myciem twarzy OCM najpierw zmywam makijaż i buźkę myję mydełkiem Biały jeleń, ale ono wysusza moją twarz.
Czaję się na ALEP, ale jak na mydło to jest trochę drogie i muszę dokładnie przemyśleć ten zakup:)
A myję buzię mydłem przed ocm, ponieważ chcę, żeby twarz była bez podkładu i olej resztki ładnie wyczyszcza.

Jako dozownik olejów używam miarkę dołączoną do olejku rycynowego.
Wlewam jedną nakrętkę oleju rycynowego:
Do tego jedną miarkę oliwy z oliwek
I do tego 8 miarek oleju z orzechów włoskich

I tak wygląda cała mieszanka:) O wiele bardziej praktyczna niż moje poprzednie opakowanie, ale to było na próbę.

Do zmywania używam ściereczki z mikrofibry, ale za dobrze wchłania ten cały tłuszcz i nie jest do końca przyjemna w użyciu. Muszę poszukać muślinowych ściereczek:)

po dzisiejszym OCM mogę śmiało powiedzieć, że ta mieszanka jest o wiele lepsza dla mojej cery, ponieważ nie wysusza aż tak bardzo:) Zobaczymy jak się skończy...

No i mój płyn do mycia pędzli.

Do zrobienia go zainspirował mnie filmik youtubowiczki TheCurlyGal.
Zrobiłam taką samą mieszankę z tych samych składników, więc nie wiem czy jest co opisywać, ale przybliżę Wam mniej więcej co i jak


Cóż do tej pory myłam pędzle szamponami i w porównaniu z tą metodą to jest ona o niebo lepsza!


Co użyłam?

  • Przegotowana woda
  • Łyżeczka szamponu RADICAL
  • 1/3 spirytusu salicylowego (proporcja przegotowanej wody do spirytusu 1:1/3)
  • kilka kropel olejku cytrynowego

Tak mniej więcej wygląda ten proces:

Super sposób na mycie pędzli. Nigdy nie używałam gotowych płynów do ich mycia, bo uważałam to za zbędne. Ale ten płyn nie dość, że działa super to fajnie pachnie:)

Co sądzicie o OCM i o tym płynie? :) 

pozdrawiam

2 komentarze:

Copyright © 2016 Cosmetics my Addiction | Beauty Blog , Blogger