stycznia 20, 2012

Czy widzę rezultaty po OCM?

Właśnie moja buteleczka OCM jest na wykończeniu i chcę podzielić się moimi spostrzeżeniami na ten temat.
Wiem, że część z Was nie wie jak proporcje wybrać, albo jakie oleje wybrać. Wcześniej nie pisałam o tym, ale jeżeli chcecie poczytać o tym to tutaj  link do informacji na wizażu :)


Metoda czyszczenia olejem(The Oil Cleansing Method) opiera się na zasadzie "tłuszcz rozpuszcza tłuszcz".
Do stworzenia odpowiedniej mieszanki bazowy jest olej rycynowy. Ja używam go w ilości 10%. Wcześniejszą mieszankę zrobiłam z 30%, ale bardzo przesuszał mi buzię. 
Standardowe proporcje:

  • skóra tłusta : 30% oleju rycynowego + 70% oleju bazowego
  • skóra normalna: 20% oleju rycynowego + 80% oleju bazowego
  • skóra sucha : 10% oleju rycynowego + 90% oleju bazowego

Ja zrobiłam swoją mieszankę z 3 olejów, jak pisałam we wcześniejszych postach.
10% oleju rycynowego
30% oliwy z oliwek
60% oleju z orzechów włoskich.

Jakie oleje wybrać?
olej ze słodkich migdałów - nawilża, łagodzi i odżywia skórę
olej z pestek winogron - bogaty w antyoksydanty
olej jojoba - zbliżony składem do ludzkiego sebum świetnie oczyszcza skórę. Dodatkowo nawilża ja i natłuszcza.
oliwa z oliwek - zawiera antyoksydanty, doskonale nawilża suchą skórę.macerat brzozowy — działa rozjaśniająco na przebarwienia


Ponoć to metoda ta nie jest wskazana dla osób, które mają cerę naczynkową, gdyż jak wiemy kontakt takiej cery z mocno nagrzanym ręcznikiem może się skończyć jeszcze częstszym pękaniem wrażliwych naczynek. 


Mój codzienny wieczorny rytuał wyglądał następująco:
  1. Zmywałam makijaż, czyli płyn dwufazowy, potem tonik. 
  2. Następnie mycie twarzy mydłem ALEP.
  3. Tak oczyszczoną twarz myłam OCM w sposób następujący:
    •  Masowałam twarz mieszanką olejów
    • Przykładałam gorącą szmatkę do twarzy (np. z mikrofibry. Ja kupiłam w Biedro). Po to, aby rozszerzyć pory.
    • Wypłukałam szmatkę i znów gorącą przykładałam do twarzy dokładnie delikatnie ściągając olej.
    • Znów wypłukałam w zimnej wodzie i przykładam na chwilkę, aby zamknąć otwarte pory.
  4.  Smarowałam cethapilem, aby nawilżyć suchą twarz.
Teraz do rezultatów...

Ja mam skórę mieszaną trądzikową. Leczę się u dermatolog. Myślałam, że OCM pomoże mi w jakimś stopniu na to i pozbędę się trądzika z twarzy... Niestety nie zauważyłam radykalnej poprawy, a nawet zauważyłam pogorszenie...
Na początku stosowania strasznie mnie wysypało na twarzy, ale myślałam że najpierw musi wyjść to co zalegało, a potem już będzie tylko lepiej... Jakże bardzo się myliłam...
Mam podskórne grudki, które czuć gdy dotyka się, także zaczerwienienia skórne.
OCM stosowałam od około 2 miesięcy. Po pierwszym zużyciu mieszanki zmieniłam ilość rycynowego z 30% na 10%, bo za bardzo wysuszało mi twarz.
Jeżeli chodzi o dobre skutki, które zauważyłam to np. to, że miałam po tym gładszą cerę.


Jeżeli chodzi o mnie OCM nie podziało na moją twarz dobrze. Chciałam bardzo, żeby działało, ale niestety. Teraz oczyszczam twarz głównie mydłem alep i zauważyłam, że już mniej jest zaczerwień i goją się.  Po prostu rozgrzewanie trądzikowej skóry olejami to nie był dobry pomysł.

Nie da się powiedzieć czy polecam czy nie. Każdy w inny sposób zareaguje na OCM. Jak to się mówi: Trzeba się przekonać na własnej skórze:)

pozdrawiam

15 komentarzy:

  1. o widzisz, dobrze, że nie pogorszyło stanu,
    nawet się za to nie zabieram, a ciekawi mnie jak na włosach próbowałaś już?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałam na włosach, ale szczerze mówiąc użyłam go tylko 2 razy i nie jestem w stanie napisać co i jak. Bynajmniej włosy były bardziej miękkie. Teraz stosuję olejek z altery i bardziej mi się podoba bo pachnie świetnie:) Póki co oleje, które miałam do OCM wykorzystam do gotowania :D

      Usuń
  2. ja boje się podjąć ta metode bo też mam cere trądzikową i po świętach borykam się z pogorszeniem stanu skóry , a teraz używam terapii z la rosh i widzę efekty a tydzień używam

    OdpowiedzUsuń
  3. mam taka cerę jak Ty i raczej nie zdecyduję się na to jednak...:) a myślałam o tym, teraz został dylemat czy olejować włosy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na początek to może lepszy byłby olejek z altery:) Osobiście polecam, bo fajnie się nim olejuje:) Za jakiś czas napiszę opinię o nim.

      Usuń
  4. Ja myślę że spróbuję jak zobaczę że stan mojej skóry się pogorszył to od razu odstawię jestem ciekawa tej metody oczyszczania ale właśnie nie jestem pewna tych oleji zaraz biorę się za obejrzenie filmiku:))

    OdpowiedzUsuń
  5. myślę, że warto spróbować, u każdego rezultat może być inny!

    pozdrawiam.
    obserwuję i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jesteś kolejną osobą, której nie służy OCM. Miałam sama zacząć, ale się boję

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie też kusiła ta metoda, ale jak na razie stosuję kurację Effaclarem K, który wg mnie musi być nałożony na mega czystą twarz (żel Effaclar idealnie ją oczyszcza) i nie wyobrażam sobię, żebym mogła go nałożyć na twarz lekko tłustawą od olei...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale skóra po olejowaniu nie jest tłusta! Jest wręcz przesuszona, że trzeba nałożyć krem nawilżający.

      Usuń
  8. Miałam się wziąść za OCM kilka razy, jednak boję się reakcji na moją twarz, która jest bardzo wrażliwa.

    OdpowiedzUsuń
  9. ja właśnie najbardziej się boję że źle dobiorę proporcję ale wykombinuje jakieś pudełeczko i zacznę kurację OCM. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie jakoś ta metoda nie ciekawi, bo jestem zadowolona ze stanu cery :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja chciałam zaznaczyć tylko, że przy zmywaniu metodą OCM, nie należy najpierw zmywać makijażu innymi kosmetykami. Olej nakłada się bezpośrednio na twarz z makijażem, masuje, zmywa i już. Ewentualnie kremik na to jakiś. I właśnie przy zmywaniu makijażu ta metoda sprawdza sie idealnie, w myśl zasady że tłuszcz rozpuszczamy tłuszczem, nie wiem więc po co Ci te inne specyfiki.Zrezygnuj z oliwy z oliwek, bo jest mocno zapychająca. Dolej sobie oleju z pestek brzoskwini, lub lnianego. :)
    Sama mam cerę problemową, z tendencją "mocnozaskórnikową" :( plus jakieś krostki podskórne i ropne wykwity. Moja mieszanka to 20% rycynowego,60%słonecznikowego(najzwyklejszy olek kujawski :P), 20% lnianego.
    Stosuję OCM od tygodnia i widzę diametralną poprawę.
    Powodzenia i trzymam kciuki za inne dziewczyny! :D

    ps! Jak w google wpiszecie OCM efekty, to wyskakuje zdjecie dziewczyny ze strasznym trądzikiem i znaczną jego poprawą.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Cosmetics my Addiction | Beauty Blog , Blogger