stycznia 31, 2012

Dziewczyny ! Czy macie dobrze dobrany biustonosz??

zdjęcie ze strony http://www.bielizna.net/porady/jak-wybrac-stanik-idealny/





Wiecie co, dziś doszłam do wniosku, że do tej pory nosiłam ZŁY rozmiar stanika. I ponoć tylko 5% polek ma PRAWIDŁOWO dobrany stanik. I nie spodziewałam się WCALE, tego co znalazłam w pewnym artykule w internecie.

Źle dobrany biustonosz nie tylko nie podkreśli walorów sylwetki, ale także sprawi, że będziesz wyglądać na pulchniejszą i bardziej przysadzistą niż jesteś. Zbyt ciasne miseczki wcale nie utworzą z piersi seksownych bułeczek, a okropne buły, które spowodują, że piersi będą wyglądały na mało jędrne.

Czy nosisz rozmiar 75-85 B ? Tak? To prawdopodobnie masz źle dobrany stanik! 
W takim wypadku należy dokonać bardzo dokładnych pomiarów. 
Centymetrem krawieckim zmierz się ciasno pod biustem i zapisz dokładnie liczbę, bez zaokrąglania. 
Teraz zmierz się w najszerszym miejscu w biuście. Od obwodu pod biustem musisz odjąć 2-3 cm (jeżeli masz trochę tłuszczyku odejmij 5-6 cm). Rozmiar twojego stanika to różnica między obwodami. Od jej wielkości zależy wielkość miseczki nowego biustonosza.
Teraz należy odjąć mniejszy obwód od większego. I jeżeli Twój wynik wynosi:
  • 10-11cm to masz miseczkę A
  • 11,5-14 cm to masz miseczkę B
  • 14,5-16cm to masz miseczkę C
  • 16,5 – 19 to masz miseczkę D.
  • itd.
Czyli np. Masz pod biustem 100, a w biuście 110. Czyli masz miseczkę 100A.
(Ewentualnie można skorzystać z tej stronki : http://www.atlastravel.nazwa.pl/mariska/ ).

Naprawdę warto poświęcić chwilę na odnalezienie właściwego rozmiaru stanika. To takie ważne :)

Ja do tej pory żyłam w błędzie i mam zamiar wybrać się do bra-fitterki.

Strony w tym temacie:
http://kobieta.dziennik.pl/piekna-i-zdrowa/artykuly/142119,jak-dobrac-biustonosz.html
http://www.bliskociala.com.pl/bra-fitting-pm-12.html
http://www.brazone.pl/bra-fitting.html
http://www.bielizna.net/porady/jak-wybrac-stanik-idealny/


pozdrawiam,

16 komentarzy:

  1. świetny post na pewno wiele dziewczyn zastanowi się po jego przeczytaniu;]
    ale ja już od dawna wiem jaki mam rozmiar;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze:) Mi wcześniej nie przyszło do głowy, żeby zamartwiać się tym. Po prostu wiedziałam jaki mam, a po przeczytaniu zdziwiłam się :)

      Usuń
  2. bardzo dobrze, że o tym piszesz:) sama zostałam uświadomiona dopiero pół roku temu, ale wiedzę przekazuję dalej i jestem zdziwiona, że dziewczyny tak mało wiedzą o biustonoszach.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. też myślę że idee doboru stanika trzeba propagować
    ja już dawno uświadomiona - przeszłam 75 C na 70 F - G

    OdpowiedzUsuń
  4. aż z ciekawości dokonam wieczorem pomiarów. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze dobrany stanik to podstawa;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Te pomiary są niestety niemiarodajne. Według nich miałabym miseczkę B, która wspaniale rozsmarowuje biust po całej klatce piersiowej. Od dwóch lat noszę 70D (a wcale nie mam dużego biustu)i różnica jest naprawdę wyraźna :)
    Należy również dodać, że w przypadku asymetrii, miseczkę biustonosza zawsze dobieramy do większej piersi. No i jak mamy np 75 pod biustem, to kupujemy 70cm - niestety stanik uwydatnia w tej sytuacji wałeczki :) Chyba że się jest szkieletorem...
    Ceny biustonoszy dobrze dobranych też nie zachęcają i myślę, że to jest główny powód dla którego te staniki są źle dobrane...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja przed tym wymiarowaniem miałam 85B, a według tych wymiarów wyszło mi 80D. Do tej pory nie do końca martwiłam się o piersi, bo co tam stanik można sobie dobrać, siostra namówiła mnie żeby kupić mniejszy trochę stanik, aby piersi były większe ;) Ale tak teraz patrzyłam na zawartość mojej szafki, to mam wszystkie albo za małe, albo za duże. A te informacje uważam za bardzo pomocne, dlatego chciałam się tym z Wami podzielić, ponieważ są dziewczyny, które tak jak ja nie wnikają w to

      Usuń
  7. Wg mnie powinno się odjąć jeszcze więcej, bo stanik się naprawdę dużo i szybko rozciąga. Ja mam pod biustem 74cm, a noszę stanik 65D i jest w sam raz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja noszę albo 70G albo 65 GG ;D Duży nie :P Ale wiem , że mam dobry dobrany stanik sama się interesuje brafitingiem od dawna :) Bardzo przydatny artykuł . Dziewczyny przeważnie macie za luźne staniki pod biustem a za małe miski !!! I jak kupujemy stanik to powinnyśmy go zapinać na najluźniejszą haftkę bo stanik po praniach i noszeniach się rozciąga wiec mozemy go zmiejszyć póżniej :) I zgarniajcie sobie biusty z pleców to nie tłuszcz tylko cycki ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzoo przydatny post !

    OdpowiedzUsuń
  11. To super, mi niestety się nie udało za 1 razem :)

    OdpowiedzUsuń
  12. muszę to posprawdzać teraz xd

    OdpowiedzUsuń
  13. ufff mam dobrze dobrany ale to dlatego że mam taką świetną panią która sprzedaje biustonosze a ponieważ mam duży biust to ona zawsze świetnie mi dobierze! Sama bym nie umiała! Świetny post! Napewno wiele dziewczyn to sprawdzi! Pozdrawiam! :*

    OdpowiedzUsuń
  14. niestety ten przelicznik, który podajesz nie jest dobry. lepsze są już te kalkulatory i tabele :) ja z 70A/75B przeszłam na 65D - odczucia? łał! mam biust! i to bez push-up :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Cosmetics my Addiction | Beauty Blog , Blogger